sobota, 21 września, 2024

Kto operatorem roweru publicznego? Zarząd Dróg Miejskich rozpisał przetarg na Veturilo

Warszawa rozpoczyna poszukiwanie kolejnego operatora roweru publicznego na lata 2023 – 2028. Przetarg Zarząd Dróg Miejskich rozstrzygnie do 12 kwietnia. Rdzeń ma liczyć trzysta stacji i trzy tysiące rowerów. Kolejne dwa i pół tysiąca może dokupić miasto oraz dzielnice.

W 2012 roku na ulice Warszawy wyjechał pierwszy rower Veturilo. Wtedy w trzech dzielnicach znajdowało się pięćdziesiąt pięć stacji. Było w nich tysiąc rowerów. Dziś rowerów jest blisko pięć tysięcy, a stacji niemal trzysta pięćdziesiąt. Rdzeń systemu, który utrzymuje Warszawa, to trzysta  stacji ze standardowymi rowerami miejskimi – przypomina Zarząd Dróg Miejskich. Rozpisał on przetarg na zorganizowanie i obsługę Veturilo w latach 2023-28. Rdzeń się nie zmieni. Nowe Veturilo będzie mieć 3 tysiące rowerów w trzystu stacjach na terenie Warszawy. Oprócz tego wróci możliwość finansowania nowych wypożyczalni bezpośrednio przez urzędy dzielnic. Zarówno miasto, jak i dzielnice mogą dokupić do dwóch i pół tysiąca rowerów. Będzie możliwość istnienia stacji „sponsorskich”, czyli dodatkowych wypożyczalni finansowanych przez podmioty prywatne w porozumieniu z operatorem. Dla porównania obecnie Veturilo jest bogatsze o ponad trzydzieści takich punktów – informuje ZDM. I przypomina, że  zasady, według których działa Warszawski Rower Publiczny, są niezmienne praktycznie od 2012 roku. Rowery wypożyczamy i zwracamy w specjalnych stacjach obok których stoi terminal komputerowy. Pierwsze 20 minut jazdy jest darmowe dla wszystkich, a dalej obowiązuje progresywna taryfa, przy czym pierwsza godzina to wciąż symboliczny koszt jednej złotówki – przypomina ZDM. Na oferty w przetargu ZDM czeka do 12 kwietnia.

(źródło: mat. pras. ZDM)

REKLAMA

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

WIĘCEJ

WIĘCEJ W TELEGRAFIE

- Advertisement -spot_img