piątek, 20 września, 2024

Te przejścia bezpieczne nie były. Będzie na nich sygnalizacja świetlna

Tramwaje, które jechały zbyt szybko, gdyż obok nie było przystanków. Płot, który przesłaniał widoczność. I ogromny ruch tramwajów, pędzących w obu kierunkach. Przejście przez torowisko na Rembielińskiej, na którym ogromną grupę pieszych stanowiły dzieci i osoby starsze było bardzo niebezpieczne. Ruszyła budowa sygnalizacji świetlnej.

Audyt nieoznakowanych przejść dla pieszych w Warszawie oceniał je pod względem bezpieczeństwa. Te z najniższymi ocenami (skala od 0-5) idą do remontu w pierwszej kolejności. Przejście przez ulicę Rembielińską na Targówku, na wysokości numeru 8, należało do tych najbardziej niebezpiecznych. Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich, przejście przez tory tramwajowe otrzymało notę „0”, w sześciopunktowej skali. Jak przypomina ZDM, przejście składa się z dwóch części. Piesi muszą pokonać bardzo szeroką jezdnię oraz i tory tramwajowe o szerokości czterech metrów. Nie było sygnalizacji świetlnej. Audytorzy szczególnie surowo ocenili przejście przez tory tramwajowe. Właśnie ono otrzymało najniższą notę „0”. Według oceniających przejście było bardzo niebezpieczne ze względu na duże natężenie ruchu tramwajów i dużą liczbę pieszych. Wśród pieszych dużą grupę stanowią dzieci, które idą tędy do szkoły. A także osoby starsze, idące do bazarku i przychodni. Na domiar złego ogrodzenie ograniczało widoczność, ciężko było zauważyć, że nadjeżdża tramwaj – informuje ZDM.

Znikną doraźne rozwiązania

Dokument audytorów zwracał też uwagę na „duże prędkości przejeżdżających w obu kierunkach tramwajów, częstokroć niemalże jednocześnie w obie strony lub jeden za drugim”. Tramwaje jechały zbyt szybko, gdyż przejście znajdowało się daleko od przystanków tramwajowych – podkreślił ZDM. Dużo lepiej audytorzy ocenili przejście przez jezdnię, które otrzymało ocenę „4”. Stało się tak dzięki doraźnym rozwiązaniom. Wyspowym progom zwalniającym dla kierowców. I barierkom, tzw. „cielętnikom” dla pieszych. Teraz doraźne rozwiązania znikną, gdyż na obu przejściach – tramwajowym i przez jezdnię – drogowcy zamontują sygnalizację świetlną. Wyposażoną w automatyczną detekcję pieszych i rowerzystów. Jak informuje ZDM, prace już trwają. Wykonawca wytyczył przebieg przyszłego przejazdu rowerowego. Gotowy jest chodnik przed przejściem po wschodniej stronie ulicy. Równolegle nad remontem torów do zajezdni Annopol pracują tramwajarze. Prace nad remontem torów potrwają do 26 maja. Drogowcy zakończą pracę na początku lipca. Wtedy piesi będą mogli korzystać z przejścia z synalizacją, a rowerzyści z nowego przejazdu – podsumowuje ZDM.

REKLAMA

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

WIĘCEJ

WIĘCEJ W TELEGRAFIE

- Advertisement -spot_img