piątek, 20 września, 2024

ZDM ogłosił przetarg na wymianę nawierzchni ulic. M. in. na Saskiej Kępie

Ciąg ulic Saskiej i Egipskiej w wakacje przejdzie gruntowny remont nawierzchni. Do 21 lutego można składać oferty w ogłoszonym przez Zarząd Dróg Miejskich przetargu.

Niebawem zmieni się wygląd ulic na Pradze-Południe. Ciąg ulic Saskiej i Egipskiej zyska nową nawierzchnię. Drogowcy ogłosili przetarg na remont czterech odcinków dróg w Warszawie. W tym odcinka pomiędzy al. Stanów Zjednoczonych a ul. Afrykańską. „Naprawa jezdni dopełni zmiany, jakie w sąsiedztwie przeprowadziliśmy w latach 2020-2021” – poinformował Zarząd Dróg Miejskich.

Jak informuje Zarząd Dróg Miejskich, przetarg dotyczy remontu czterech odcinków dróg, w tym pięciu ulic. Chodzi o ulice W. Sławka w Ursusie,  A. E. Odyńca na Mokotowie, Rzędzińskiej na Bemowie. A także ciągu Saskiej i Egipskiej na Pradze-Południe, na styku Saskiej Kępy i Gocławia. Jak podaje ZDM, wykonawca ma przede wszystkim wymienić nawierzchnię, w dalszej kolejności przebudować infrastrukturę.

Zmiany w ciągu ulic Saskiej i Egipskiej będą przeprowadzone na odcinku od al. Stanów Zjednoczonych do skrzyżowania z ul. Afrykańską. Nawierzchnia zostanie odnowiona włącznie z wjazdem od al. Stanów Zjednoczonych – informuje ZDM. Remont przejdzie też chodnik. Stanie się to po północnej stronie ciągu Saskiej i Egipskiej. Wyjątkiem będzie rejon przystanku autobusowego „Afrykańska 02”. Tam nowe płyty drogowcy położyli razem z budową ścieżki rowerowej. Prace będą wymagały zamknięcia całego odcinka drogi. Dlatego też ZDM planuje przeprowadzić je w okresie wakacyjnym. Wynika to z tego, że z powodu zamknięcia części Trasy Łazienkowskiej,

w ciągu Saskiej i Egipskiej bardzo zwiększył się ruch. Oferty w przetargu można zgłaszać do poniedziałku, 21 lutego. Jak informuje ZDM, ofertę drogowcy chcą wybrać przed wiosną i na wiosnę podpisać umowę. Za to w wakacji przeprowadzić remont. Jak informuje ZDM, prace nie będą polegać jedynie na samym sfrezowaniu starego asfaltu i położeniu nowego. Zanim użyte zostaną takie maszyny jak rozściełacz i walec, wykonawca wymieni podbudowę do ok. 55 cm w głąb drogi. Chodzi o wzmocnienie warstwy pod nawierzchnią, aby była jak najlepiej zabezpieczona przed osiadaniem i powstawaniem kolein – informuje Zarząd Dróg Miejskich.

REKLAMA

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

WIĘCEJ

WIĘCEJ W TELEGRAFIE

- Advertisement -spot_img