czwartek, 24 października, 2024

Jeździły po Warszawie, współtworzyły historię miasta. Powrót Ikarusów

Mija 10 lat od wycofania w warszawskiej komunikacji autobusów marki ikarus. Węgierskie przegubowce jeździły ulicami stolicy przez kilka dekad. W sobotę 18 listopada wróciły, z okazji dzziesiątej rocznicy od ich wycofania.

Jak przypomniał stołeczny ratusz, węgierskie przegubowce pojawiły się w Warszawie w grudniu 1978 roku. Pierwsze jeździły na linii 192, z Dworca Południowego (dziś Metro Wilanowska) na Ursynów. Szczyt popularności osiągnęły w roku 1987. W listopadzie 2013 roku zostały wycofane z eksploatacji. Kilkanaście pojazdów jest w kolekcjach Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, Miejskich Zakładów Autobusowych. W sobotę, 18 listopada w godzinach 10.00-18.00 ikarusy wróciły. Z okazji 10. rocznicy wycofania pojazdów na ulice wyjechała linia 410, kursująca z Żoliborza/Bielan na Targówek. Trasa 410: METRO MARYMONT – ks. J. Popiełuszki – Z. Krasińskiego – pl. T. W. Wilsona – Z. Krasińskiego – Wybrzeże Gdyńskie – R. Krajewskiego – Zakroczymska – Konwiktorska – Bonifraterska. (Powrót: Międzyparkowa – Szymanowska – Zakroczymska – Wenedów). Dalsza trasa Miodowa – Krakowskie Przedmieście – pl. marsz. J. Piłsudskiego (powrót: pl. Bankowy – Senatorska). Dalej – Trasa W-Z – most Śląsko-Dąbrowski – dw. Wileński – Wileńska – Inżynierska – 11 listopada (powrót: Ratuszowa). Dalej – rondo Żaba – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego – Handlowa – Unicka – Trocka – METRO TROCKA – podsumowuje ratusz.

(źródło: UM Warszawa, mat. pras.)

REKLAMA

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

WIĘCEJ

WIĘCEJ W TELEGRAFIE

- Advertisement -spot_img