Jedne linie skrócone, autobusy innych pojadą objazdami. Zamknięta jezdnia Grójeckiej. Prace przy budowie tramwaju do Dworca Zachodniego wchodzą w kolejny etap.
Prace ruszą w nocy z piątku, z 31 stycznia na sobotę, 1 lutego. Wykonawca inwestycji, konsorcjum firm ZUE i Fabe – zamknie jezdnię Grójeckiej w kierunku alei Krakowskiej, przy skrzyżowaniu z Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Zmiany dla kierowców
Ruch odbywać się będzie jezdnią w kierunku Śródmieścia. Kierowcy jadący do centrum będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu, a w kierunku dzielnicy Włochy – dwa. Od Okęcia nie skręcą w lewo, w Bitwy Warszawskiej 1920 r. Z kolei od strony centrum pojadą wyłącznie prosto – nie skręcą w Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. Nie będzie wjazdu z Grójeckiej w Opaczewską, będzie za to wyjazd z Opaczewskiej na Grójecką. Wykonawca wydłuży też odcinek Bitwy Warszawskiej 1920 r., na którym ruch odbywa się tylko jedną jezdną – do skrzyżowania z Grójecką. W obie strony kierowcy pojadą po jezdni zwyczajowo służącej do jazdy w kierunku ronda Zesłańców Syberyjskich. W stronę ronda będzie jeden pas. Z kolei w kierunku Grójeckiej, przed skrzyżowaniem, zostaną wyznaczone dwa: jeden do skrętu w lewo, do centrum, a drugi do jazdy prosto w Banacha lub do skrętu w prawo, w stronę alei Krakowskiej.
I w komunikacji miejskiej
Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego na stronie Warszawski Transport Publiczny, inaczej pojadą autobusy komunikacji miejskiej. Linie 154 i 414 zmienią swoje trasy tylko w kierunku Dworzec Zachodni/Bródno Podgrodzie. Z ulicy Grójeckiej skręcą w K. Dickensa, następnie pojadą A. Pawińskiego do S. Banacha i nią w Bitwy Warszawskiej. Autobusy linii 167 ominą ulicę Grójecką i skrzyżowanie z Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Pojadą ulicą Kopińską, ppłk. M. Grzymały Sokołowskiego, Al. Jerozolimskimi do swojej stałej trasy w al. Prymasa Tysiąclecia. Autobusy linii 191 swoje kursy na Ochocie skończą i zaczną na ulicy S. Banacha. Jadąc z Ursusa z ulicy Grójeckiej, skręcą w Wawelską, następnie w Żwirki i Wigury. Dalej w S. Banacha i zakończą kurs na przystanku Banacha Szpital 04. W stronę Ursusa pasażerowie skorzystają z tymczasowego przystanku Banacha 55, przed skrzyżowaniem z ulicą Wolnej Wszechnicy. Stamtąd autobusy pojadą prosto ulicą S. Banacha w Bitwy Warszawskiej 1920 r. – informuje ZTM/WTP.
To nie koniec prac
Linia 208 przeniesie się na pętle Szczęśliwice. Autobusy pojadą trasą: SZCZĘŚLIWICE – Dickensa, Grójecka, (w przeciwnym kierunku Harfowa), Włodarzewska, Aleje Jerozolimskie, Bitwy Warszawskiej 1920 r., Szczęśliwicka – SZCZĘŚLIWICE. Krótszą trasą pojadą autobusy linii 521. Kursować będą między Falenicą a Dworcem Centralnym. Nie zmieni się trasa objazdowa dla linii 157. Swoje trasy zmienią natomiast autobusy linii nocnych N01 i N43. N01 w kierunku Nowodworów pojadą ulicami A. Pawińskiego i S. Banacha. N43 Na Chomiczówkę ulicami Raszyńską, Żwirki i Wigury, S. Banacha – podsumowuje ZTM/WTP. Jak informuje Zarząd transportu Miejskiego, to nie koniec zmian. Organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha będzie zmieniała się w miarę postępu robót. W kolejnych etapach drogowcy m.in. zamkną wloty ulic Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r., a także czasowo wstrzymają ruch tramwajów do pętli Banacha oraz P+R Al. Krakowska. Szczegóły kolejnych etapów robót są w trakcie ustalania, poznamy je najbliższych tygodniach – podsumowuje ZTM.
(źródło: ZTM, mat. pras.; ZTM/WTP)
„Nowy Telegraf Warszawski” nr 2(102) styczeń 2025
