Nowy Telegraf Warszawski

poniedziałek, 12 maja, 2025

Rusza kolejny etap prac przy budowie tramwaju do Dw. Zachodniego. Od weekendu spore utrudnienia na Ochocie

Jedne linie skrócone, autobusy innych pojadą objazdami. Zamknięta jezdnia Grójeckiej. Prace przy budowie tramwaju do Dworca Zachodniego wchodzą w kolejny etap.

Prace ruszą w nocy z piątku, z 31 stycznia na sobotę, 1 lutego. Wykonawca inwestycji, konsorcjum firm ZUE i Fabe – zamknie jezdnię Grójeckiej w kierunku alei Krakowskiej, przy skrzyżowaniu z Bitwy Warszawskiej 1920 r.

Zmiany dla kierowców

Ruch odbywać się będzie jezdnią w kierunku Śródmieścia. Kierowcy jadący do centrum będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu, a w kierunku dzielnicy Włochy – dwa. Od Okęcia nie skręcą w lewo, w Bitwy Warszawskiej 1920 r. Z kolei od strony centrum pojadą wyłącznie prosto – nie skręcą w Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. Nie będzie wjazdu z Grójeckiej w Opaczewską, będzie za to wyjazd z Opaczewskiej na Grójecką. Wykonawca wydłuży też odcinek Bitwy Warszawskiej 1920 r., na którym ruch odbywa się tylko jedną jezdną – do skrzyżowania z Grójecką. W obie strony kierowcy pojadą po jezdni zwyczajowo służącej do jazdy w kierunku ronda Zesłańców Syberyjskich. W stronę ronda będzie jeden pas. Z kolei w kierunku Grójeckiej, przed skrzyżowaniem, zostaną wyznaczone dwa: jeden do skrętu w lewo, do centrum, a drugi do jazdy prosto w Banacha lub do skrętu w prawo, w stronę alei Krakowskiej.

I w komunikacji miejskiej

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego na stronie Warszawski Transport Publiczny, inaczej pojadą autobusy komunikacji miejskiej. Linie 154 i 414 zmienią swoje trasy tylko w kierunku Dworzec Zachodni/Bródno Podgrodzie. Z ulicy Grójeckiej skręcą w K. Dickensa, następnie pojadą A. Pawińskiego do S. Banacha i nią w Bitwy Warszawskiej. Autobusy linii 167 ominą ulicę Grójecką i skrzyżowanie z Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Pojadą ulicą Kopińską, ppłk. M. Grzymały Sokołowskiego, Al. Jerozolimskimi do swojej stałej trasy w al. Prymasa Tysiąclecia. Autobusy linii 191 swoje kursy na Ochocie skończą i zaczną na ulicy S. Banacha. Jadąc z Ursusa z ulicy Grójeckiej, skręcą w Wawelską, następnie w Żwirki i Wigury. Dalej w S. Banacha i zakończą kurs na przystanku Banacha Szpital 04. W stronę Ursusa pasażerowie skorzystają z tymczasowego przystanku Banacha 55, przed skrzyżowaniem z ulicą Wolnej Wszechnicy. Stamtąd autobusy pojadą prosto ulicą S. Banacha w Bitwy Warszawskiej 1920 r. – informuje ZTM/WTP.

To nie koniec prac

Linia 208 przeniesie się na pętle Szczęśliwice. Autobusy pojadą trasą: SZCZĘŚLIWICE – Dickensa, Grójecka, (w przeciwnym kierunku Harfowa), Włodarzewska, Aleje Jerozolimskie, Bitwy Warszawskiej 1920 r., Szczęśliwicka – SZCZĘŚLIWICE. Krótszą trasą pojadą autobusy linii 521. Kursować będą między Falenicą a Dworcem Centralnym. Nie zmieni się trasa objazdowa dla linii 157. Swoje trasy zmienią natomiast autobusy linii nocnych N01 i N43. N01 w kierunku Nowodworów pojadą ulicami A. Pawińskiego i S. Banacha. N43 Na Chomiczówkę ulicami Raszyńską, Żwirki i Wigury, S. Banacha – podsumowuje ZTM/WTP. Jak informuje Zarząd transportu Miejskiego, to nie koniec zmian. Organizacja ruchu na skrzyżowaniu ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha będzie zmieniała się w miarę postępu robót. W kolejnych etapach drogowcy m.in. zamkną wloty ulic Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r., a także czasowo wstrzymają ruch tramwajów do pętli Banacha oraz P+R Al. Krakowska. Szczegóły kolejnych etapów robót są w trakcie ustalania, poznamy je najbliższych tygodniach – podsumowuje ZTM.

(źródło: ZTM, mat. pras.; ZTM/WTP)

„Nowy Telegraf Warszawski” nr 2(102) styczeń 2025

Wyścig ruszył. Scenariusze dla Polski i dla Warszawy, fot. ODH