wtorek, 15 października, 2024

Na Żoliborzu powstaje rondo. Rusza kolejny etap prac, kolejne utrudnienia

Drogowcy zakończyli przebudowę sieci podziemnych pod planowanym rondem u zbiegu ulic Krasińskiego i Przasnyskiej. Teraz zaczynają kolejny etap przebudowy, prace drogowe. Będą utrudnienia.

Pierwszym etapem prac była przebudowa sieci ciepłowniczej, drugim są roboty drogowe. Jak informuje informuje Zarząd Dróg Miejskich, ulica Przasnyska od strony ul. Rydygiera nadal nie ma połączenia z ul. Krasińskiego –. I dodaje, że od wtorku, 17 września od godziny 8..00 przejazdu nie będzie także ul. Przasnyską od strony ul. Elbląskiej. Jezdnię ul. Krasińskiego drogowcy zwężą do trzech metrów i będzie tu ruch wahadłowy sterowany światłami. Na początku kierowcy pojadą istniejącą jezdnią, a następnie po częściowo wybudowanym rondzie – informuje ZDM. Utrudnienia kierowcy ominą objazdem. Poprowadzi on ulicami Broniewskiego, Rydygiera i Powązkowską oraz Powązkowską, Krasińskiego i Elbląską. Piesi poruszać się będą chodnikami tymczasowymi. Autobusy linii 221 pozostaną na swoim objeździe. Trasę z Dworca Gdańskiego skończą na przystanku “Elbląska” 03. W drogę powrotną zabiorą pasażerów z przystanku “Elbląska” 01. Ich trasa poprowadzi prosto ul. Rydygiera do Powązkowskiej – podsumowuje ZDM.

Ma poprawić bezpieczeństwo

Jak przypominał na początku prac ZDM, rondo na skrzyżowaniu ulic Krasińskiego – Przasnyska na Żoliborzu to inwestycja, o którą od dawna apelowali mieszkańcy pobliskich osiedli. Sugerowali to też eksperci. W audycie przejść dla pieszych zebra przez ulicę Krasińskiego otrzymała bardzo niską ocenę 1 (w skali od 0 do 5). A podstawowym celem skrzyżowań o ruchu okrężnym jest zwiększenie bezpieczeństwa. Skrzyżowania takie wymuszają bowiem zachowanie przepisowej prędkości, jednocześnie nie wstrzymując ruchu. Takbędzie i w tym przypadku – przekonuje ZDM. Drogowcy zapowiadają, że doświetlą wszystkie przejścia dla pieszych znajdujące się w sąsiedztwie ronda. Wloty, po których jeżdżą autobusy, wyposażą w azyle. Nowe rondo mieć będzie średnicę 26 metrów. Będzie miało wyspę centralną. Nieprzejezdną, bo obsadzoną krzewami. Przystanki autobusowe z wiatami drogowcy umieszczą za nowym rondem. W obszarze skrzyżowania uzupełnią infrastrukturę rowerową – zapewnia ZDM. Dodaje, że wartość inwestycji wyniesie ponad 6,5 mln zł. A prace potrwają do końca września.

(ZDM, mat. pras., ZTM/WTP)

REKLAMA

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

WIĘCEJ

WIĘCEJ W TELEGRAFIE

- Advertisement -spot_img