Jak poinformowało warszawskie metro, tarcza TBM Anna przebiła się do szybu stacji Trocka, kończąc najtrudniejszy etap budowy wschodniego odcinka II linii metra, czyli drążenie tuneli. W tunelach odcinka wschodniego wykonawca buduje torowiska. Wylewane są dolne i boczne bankiety – czyli betonowe konstrukcje do których mocowane będą kolejne elementy torowiska. Jak przypomina warszawskie metro, TBM Anna wyruszyła ze stacji Zacisze w stronę komory szybu demontażowego przy stacji Trocka 22 stycznia. To był jej najkrótszy, bo nieco ponad 650 metrowy, odcinek tunelowy, łącznie wydrążyła 2878 metrów. Był to ostatni z czterech tuneli budowanych na obu odcinkach w etapie 3+2 II linii metra. Pod koniec ubiegłego roku pracę zakończyły pracujące na zachodzie tarcze TBM Krystyna i Elisabetta. Łącznie wydrążyły 2736 metrów podwójnego tunelu. Na odcinku wschodnim jako pierwsza zakończyła prace TBM Maria, która wydrążyła 2908 metrów tunelu. Pod ziemią wciąż dużo się dzieje, na wydrążonych wcześniej tunelach odcinka wschodniego wykonawca prowadzi prace przy budowie torowiska. Wylewane są dolne i boczne bankiety – czyli betonowe konstrukcje do których mocowane będą kolejne elementy torowiska.
(źródło: mat. pras. Metro Warszawskie)