Testują metro na Targówku: sterowanie ruchem, ochronę przeciwpożarową

Wykonawca nowego odcinka metra testuje dwa kluczowe systemy – sterowanie ruchem i pożarowy.

fot. ZTM

„Na rozbudowywanych odcinkach II linii metra będzie działać system sterowania ruchem SOP3w – dokładnie taki, jak na odcinku centralnym. Aktualnie sprawdzany jest transfer danych – to, czy urządzenia rozmieszczone w tunelu prawidłowo komunikują się z pociągiem i odwrotnie. Brak opóźnień w dwustronnym przepływie informacji jest kluczowy do bezpiecznego zarządzania ruchem pociągów, dlatego procedura testowa musi być przeprowadzona bardzo drobiazgowo i potrwa aż do zakończenia budowy. Pociąg testowy porusza się powoli, często zatrzymując się co kilkadziesiąt metrów. Pod koniec testów transfer danych badany będzie już przy pełnej prędkości” – informuje Metro Warszawskie. „Ale sterowanie ruchem to nie wszystko. Innym, niezwykle ważnym systemem, który należy dokładnie przetestować przed oddaniem inwestycji, jest system przeciwpożarowy. Rozpoczęły się właśnie testy urządzeń służących do oddymiania na stacji Targówek Mieszkaniowy. Badano różne scenariusze pożarowe i wydajność potężnych wentylatorów, które mają za zadanie jak najszybciej usunąć dym z podziemnej infrastruktury” – dodaje.

(Warszawski Serwis Prasowy)

Dodaj komentarz