Miejska aleja Kondratowicza

Zarząd Dróg Miejskich poszukuje wykonawcy dokumentacji w sprawie przebudowy ulicy Kondratowicza na Bródnie. Ulica m stać się typowo miejską aleją, przypominającą ul. Świętokrzyską w Śródmieściu.

Ulica Kondratowicza zmieni się nie do poznania fot. ZDM

Jak przypomina ZDM, do 2022 r. na Bródno będzie jeździć metro. PNa ul. Kondratowicza będą dwie stacje metra – „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza oraz „Rembielińska” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Będzie to stacja końcowa. Jak zapowiada ZDM, budowa metra na Bródnie to także zmiany na powierzchni. Ulica Ludwika Kondratowicza, główny trakt osiedla, przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastapiła na ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra. Koncepcja władz miasta zakłada przekształcenie ulicy w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Co się zmieni? Jak informuje ZDM, pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy – informuje ZDM. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na wykonanie niezbędnej dokumentacji. Zwycięska firma będzie miała 1,5 roku na przygotowanie symulacji ruchu i opracowanie na ich podstawie szczegółowych rozwiązań drogowych. Wykonane zostaną również projekty nasadzeń zieleni i zabezpieczenia instalacji podziemnych przez rozrostem korzeni drzew (wzorem tych zastosowanych na ul. Świętokrzyskiej). Szczegółowy projekt zostanie przedstawiony mieszkańcom na spotkaniach informacyjnych. Dokumentacja ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku, tak aby na jej podstawie można było zrealizować przebudowę ulicy w ramach odtworzenia po budowie końcowego odcinka II linii metra.

(źródło: ZDM)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*